...så att jag vill gråta...


JULLOV!!! Alltså jag vill bara gråta vad skönt det är...

Gårdagen var så himla bra! När vi kom till skolan möttes vi i trapphuset av God Jul-skyltar och lite annat pynt. Hej vad fint, tänkte jag. Vad jag inte var beredd på var att när jag öppnade dörren in till själva lokalerna så klev man rätt in i ett vinterland. Ljusslingor, girlanger, tända ljus, julgranskulor och allt annat man kan tänka sig höra julen till. Dessutom sprang alla runt i olika sorters utklädnader, sjukt ambitiösa sådana och var gladare än någonsin. Allt var så fint så jag ville gråta åt detta med...

Det var alltå tvåorna som hade fixat allt det här och även glögg myset med hundra sorters kakor som vi sedan bjöds på. Även min klass hade pyntat sig, vissa lite mindre, vissa (Christina) lite mer. Att se en julklapp göra portdebras är något jag rekommenderar. Mitt under baletten kom hela tvåan in i tåg och skuttade och sjöng och försvann igen.
Efter våra ynka två lektioner denna dag börjde själva avslutningen med Jessicas egenspetsade glögg. Tvåorna bjöd på Burlesque, underbara! Det kom ett Luciatåg när vi satt där och höll på att kräkas av kakorna som vi ändå envisades med att ta mer av. Dom sjöng så vackert så jag var tvungen att gråta en skvätt även här...


Klockan fem samlades vi igen för att titta på kvällsskolans showing, riktigt imponerande! Efter det var det dags för middag med hela skolan. Vi hade fått ett alldeles eget rum i källaren under själva restaurangen. Trångt men mysigt. Dålig service men fantastiskt god mat, pizza- och pastabuffé och efter det dessertbuffé. Sedan blev det drinkar och annat roligt i baren på hostellet ovanför. Med våra lärare! Så sköna!

Sen blev det dans natten lång på Max o Mauritz, roligaste kvällen på läääänge!! TACK ALLA UNDERBARA IWANSONARE!


Idag har jag tagit mig en sväng på stan för att bli klar med julklapparna och det blev jag. På Karstadt (ett jättestort, lite fancy varuhus) satt det en liten blåorkester och spelade Dotter Sion. Och plötsligt kändes allt bara sådär helt fantastiskt bra, inte för att det var på något sätt dåligt innan men nu blev det bara helt överväldigande med allt; shoppingen gick bra, julpynt överallt i min underbara stad, hemfärd imorgon, julmusik som kören brukar sjunga... ja, så ni förstår att jag fick gömma mig bakom några hyllor där och torka ögonen lite granna...


Man kan väl inte tro att jag är en känslig person på något sätt? Jag är faktiskt ingen överkänslig människa, även om det är svårt att tro nu, men jag har väldigt lätt att grina åt bra och fina saker. Och så länge det är av den anledningen ska man väl vara nöjd tänker jag!


Nu ska jag packa klart för IMORGON ÅKER JAG HEM TILL SCHWEDEN!!!


Bilder ifrån gårdagen













Kommentarer
Postat av: lineja.

SES IMON SYSTRA MI!

2011-12-17 @ 20:19:49
URL: http://randomlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback