Fredag, 2 december gick till såhär:



Jag gick upp okristligt tidigt för att cykla iväg till fysion som jag hade klockan sju (!). Även idag bestod den utav någon slags massage och elektrobehandling (den icke smärtsamma typen). Men jag vet inte hur mycket masserat det blev för jag och den trevliga fysioterapeuten hade så mycket att prata om så rätt var det var kom han på sig med att sitta där och gestikulera en massa itället för att knåda på mitt knä. Så, mycket snack, lite verkstad...men jag gillart! Efter detta var det dags för trainingsession kl 8 (obeservera att allt detta sker innan min vanliga dagliga träning). Jag fick en personlig tränare, även han trevlig och snygg, som visade mig en massa stabiliseringsövningar. Ganska kul faktiskt. Men jag kände mig inte vackrast i världen när jag skulle göra alla jädra "sqats" som han kallade dom, hej babianrumpa...

Sedan begav jag mig till skolan. Första lektionen med Minka var kul, kändes bra, hon var glad. Andra lektionen, floor... jag saknar ord. Jag ville bara dö. Alla krafter var slut redan innan vi börjat med golvet, det är som upplagt för katastrof. Och katasftrof var nog ungefär Minkas ordval. Hon skrek och vrålade medan vi kämpade med dom jävla (ursäkta ordvalet) militärkrälen. Okej, vi suger på floor? Men det blir inte lättare när hon säger att vi är det värsta hon har sett. Ibland gillar jag hennes "pedogogik" men inte när jag är på mitt sämre humör. När jag stod där och hoppades att jag skulle svimma av (vilket säkert ändå inte hade varit en godkänd anledning till att sätta sig enligt henne) så försökte jag tänka att det ändå är kul. Men det tycker jag inte. Så där har ni min muntra poäng med denna del av inlägget. Det var ett helvete.

Tillbaka till den vanliga, fryntliga Emelie!
Efter en bra improklass cyklade jag hem, kokade kaffe och kollade på julkalendern. Åh satan vad den är bra i år, tack svt för en riktig julkalender! Ja, jag avgör detta efter två avsnitt ja...
Sedan var det dags att möta upp Nora och hennes mor Magdalena för middag! Jag kände för att göra mig riktigt fräsh innan, något radikalt...jag duschade! Tror det var uppskattat. Efter mycket virrande hittade vi en mysig indisk resturang så vi slog till. Och vilket slag sen! Sjuuukt god mat. Jag har inte ätit mig så mätt sedan jag kom hit tror jag. Fina Magdalena bjöd mig på allt detta, tack så hemskt mycket för det! Det var verkligen en jättetrevlig kväll, det avslutet på dagen behövdes.


VET NI VAD?!?!?!??! OM TYP 15 TIMMAR KOMMER AGNES HIT OCH JAG TROR JAG SPRICKER AV LÄNGTAN SNART!!! SE UPP, BRA HELG COMING UP!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback