En fin lördag

Så, hemkommen från en jättemysig kväll med Norasnora. Hon var inte heeelt förstörd, bara ett litet vrak skymtades, men detta kommer gå fint hörrni. Förlåt att jag blottar ditt känsloliv här Nora, men som vi sa så ligger jag ju på mina stadiga 6-7 läsare om dagen så det kanske är lunch?
.
Vi åt i alla fall en fantastiskt god, och som svensk måste jag tillägga alldeles lagom stor, pizza! Ricotta är minsann ingen ost att spotta ut, satan vad gott. Det och ruccola på en tunn, frasig botten... oj vad ni drägglar nu! Till detta ett glas vitt och kalaset går på ca 50 svenska kronor, man blir ju inte ledsen.
Sedan begav vi oss till cafét som ligger i samma område. En ljuvlig chokladmoussetarte blev det, ekonomer som vi är så delade vi. Trots detta kostade fikat oss mer än maten. Men å andra sidan är detta stället så himla mysigt så jag skulle betala för att bara få sitta där inne och glo. Ett hett tips om ni ska till Munchen alltså!
.
I övrigt kan jag berätta att det har varit sjukt varmt här idag för att vara november. Vi har la haft dom dryga tjugo så jackan kunde man ju skippa med en gång. Folk gick i shorts och jag svettades i min stickade tröja medans jag kollade in butikernas julskyltning, självklar kombination? Vi hade jättevarmt, alltså verkligen jättevarmt, väder fram till typ femte oktober eller nåt. Sedan vart det lite skit ett tag men solen kom fram igen så det har varit fint men kallt. Dom säger att det brukar komma en släng med värme i november också så det är la det vi bevittnar nu då. Jag gillart!
.
Mina sista funderingar denna kväll går till festen här ovanför, den höga stämmninen är ganska påtaglig i vårt fruktansvärt dåligt isolerade hus. Det låter rätt kul där uppe ändå. Men det är typ bara okända tyskar där och det är ju alltid skumt, sånt ska man akta sig för. Nej, så jag säger, tyskarna är jättefina. Får se om jag får ett ryck och hoppar ur pyjamasen och går upp. Fast min snobbensärk skulle nog vara uppskattad den med. Nåväl, nu har ni somnat där framför datorn, förlåt! GODNATT

Kommentarer
Postat av: Nora

Nemas preoblemas, jag delar gärna med mig av mitt superspännande känsloliv! Snyggt linne!

2011-11-06 @ 10:32:35
URL: http://munchendansar.devote.se
Postat av: lineja.

keep the good blogging up sis!

/trogen läsare.

2011-11-06 @ 22:42:31
URL: http://randomlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback