Balettskräck


Vill bara sticka in ett litet litet inlägg såhär på torsdaskvällen.

Jag älskar verkligen balett, det gör jag, men inte idag. Vår vanliga lärare, underbara helgalna spanjorskan Magda, var sjuk så vi fick en annan. Och vem vara detta? Jodå, ingen mindre än....wait for it....Trudie! Säger er ingenting. Trudie är en balettdansös av den äldre kvalisorten ifrån England som undervisar tredje året. Varit mycket framgångsrik och ingen undran på det med dom fötterna, aaaah. Klassen var precis knäpptyst hela lektionen medan hon gick runt och petade och suckade. Jag blev hatobjektet vilket gjorde mig helt förtvivlad då jag brukar vara uppskattad på baletten. Arg blev jag också. Jag fick mig allt en riktig dänga (verbal alltså). Men som danselev får man bara lägga känslorna åt sidan och suga åt sig. Och SJÄLVKLART med största respekt för Trudie är verkligen fantastisk.

Nu är den stora frågan: har vi henne imorgon igen???? Och kommer hon då att döda mig???

Spännande fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback