Flashmob


Jag lovade ju att berätta mer om söndagens event och var det faktiskt var. Här kommer den spännande sanningen.
Vi var med och gjorde en flashmob på världens största sportmässa, ISPO. Den äger rum i Peking, New York och München. Vid öppningen av mässan, då folk, stod och köade för att släppas in, sattes musiken igång och några började dansa. Fler och fler hakade på och tillslut dansade vi alla 80 personer, eller vad vi kan ha varit.

Jag hade rollen som securitygard vid själva insläppet vilket kanske inte var en särskilt genomtänkt idé av organisatörerna. För folk, arrangörer och annat vip-folk som gick in innan själva insläppet, trodde ju självklart att vi skulle hjälpa dom när passen inte funkade eller om dom behövde hjälp med något annat. Istället stod vi där som fån och förstod inte alls vad vi skulle svara och än mindre när frågan var på tyska. Dom riktiga vakterna stod bakom oss och var sådär lagom engagerade.


Detta var tyvärr inte det enda som organisatörerna inte hade tänkt igenom. Vi fick inget betalt utan istället skulle vi få pass till mässan och en STOR frukostbuffé. Så efter att framträdandet var klart begav vi oss alla utsvultna till stället där frukosten skulle serveras. Väl framme visar det sig att det som erbjuds är en currywurst, utan getränk. EN CURRYWURST?! Ursinniga gick vi till nästa resturang i samma kedja och frågade om dom kunde göra något åt saken, men icke. Det blev mycket fram och tillbaka men tillslut var jag och Linus så hungriga att vi tog den där jävla korven i alla fall. Usch. När i stoppat i oss den upptäckte vi att vi var dom enda från skolan i den resturangen och gick tillbaka till det andra stället. Där hade Hannes lyckats prata till sig en croissant och kaffe till alla istället. Nästan gråtfärdig blev jag, min biljetter var ju borta nu. Men jag lurade faktiskt till mig kaffe och croissant jag med. Även om detta smakade bättre än korven så var alla extremt besvikna och arga på den så kallade frukosten och hur dom hade behandlat oss i övrigt, det var fler saker som inte funkade som det skulle. Alla ska nu skicka arga mail.
Efter denna känslofyllda morgon tog vi oss en sväng på mässan som var sjuuukt stor. Lite gratisgrejer och godis fick vi med oss hem så vi var rätt nöjda ändå. Och själva performandet var riktigt roligt så det får bli det vi minns ifrån denna helg!
Brände tungan på "frukost"kaffet och det gör fortfarande ont. Grinig tjej. Ganska snygg också.

Kommentarer
Postat av: lineja.

finns det video på det? :D

2012-02-01 @ 22:27:04
URL: http://randomlinnea.blogg.se/
Postat av: Jag

Nej och ja. Det finns en men det är inte den riktiga tror jag, den var bara något dåligt litet ihopklipp som en presentation typ.. säger till när den andra kommer!

2012-02-02 @ 20:09:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback