Nigel Charnock - What a man


Just hemkommen från en föreställning som vi hastigt och lustigt fick biljetter till. Det var en enmansshow och vilken show sen! Skapare och dansare, Nigel Charnock, är föredetta medlem i DV8 och har numera sitt eget kompani i London.


Kvällen korta drag: Jag visste inte alls vad jag skulle förvänta mig, en performance kan ju vara lite vad som och i mitt tycke ofta alldeles för konstigt.  Mina lärare hade sagt att det var amazing och något vi absolut inte fick missa. "He is crazy, he's got a lot of voices in his head." Med dom orden i bakhuvudet gick vi till Muffathalle och väntade på att det skulle börja. Och det gjorde det. Från sidan gör han entré, spelandes på en sopransax. Genast stiger hoppet om att detta blir något bra. Två sekunder senare står han i bara kalsonger och vrider sin taniga, men också mycket muskulösa, kropp i något konstigt ljus och jag blir livrädd. Där var den nattsömnen. Efter detta följer ett ganska långt parti där han hoppar omkring som i spasmer och för konstiga ljud. Jag håller på att börja gråta av förtvivlan. Är det detta jag utbildar mig till?? Hans ben var otroliga men användandet av dom gjorde inte hans teknik rättvisa. MEN det visade sig att syftet inte heller var att visa upp någon teknik, tror jag. Han visste inte riktigt själv vad det var han visade upp förklarade han på sin härliga brittiska. En mikofon var nämligen med hela tiden. Den använde han till diverse saker. Sjöng gjorde han tex. Riktigt bra. Jag förstår verkligen inte hur det är fysiskt möjligt att hoppa runt som han gjorde emellan sångnumren och sedan leverera en sådan röst, fantastiskt. Även under sångerna, som var hämtade ur alltifrån Mary Poppins till The Beatles och Cabaret, studsade han runt runt. Han sprutade ner oss med vattenpistoler under en låt av Sex Pistols. Han kastade små ljuspinnar i huvudet på oss. Han viftade med sin fot i ansiktet på en tjej. Han tog upp en annan på scen och dansade med henne. Han presenterade oss för hans nya pojkvän, en manlig Barbara. Han gjorde allt. En hel del av showen var egentligen ren standup där han skämtade om tyska nazister, greklands konkurs och homosexuella. Allt skedde under ständig rörelse eftersom att han hade hört att det satt dansare i publiken och vi vill ju ha nåt för pengarna. "Look I'm dancing, YOU FUCKERS!" Vi höll på att kissa ner oss av skratt.

Rungande applåder.

Med kramp i käkarna och en vafan-var-det-där-känsla gick jag därifrån. Lär ju aldrig glömma denna kvällen i alla fall.

GODNATT


En bild som han slängde ut i publiken. Jag satte honom på näsan.

Vill också passa på att säga GRATTIS till min kära syster Elin som tog körkort idag!!!!!


Kommentarer
Postat av: Linda

hahahahahah!! det där fick mig att tänka på ett avsnitt av how i met your mother som jag såg idag. Här är den biten jag tänkte på http://youtu.be/zk20WWY15uc

2012-01-26 @ 00:29:43
URL: http://toosweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback