Antagligen världens bästa roomie

Det är mig själv jag pratar om alltså. Ja, sådana självgoda tankar startar jag denna söndag med. Eftersom jag inte får träna med mitt knä denna helgen så kunde jag inte ta min goa söndagsmorgonjogg. Men jag kan ju inte hålla mig stilla så det fick bli en (onödigt tidig) rask promenad istället. Påvägen hem köpte jag med mig lite fint och gott till mina kära rumskamrater, se bild.


Nu har jag krupit ner i sängen igen och väntat på att dom ska vakna och finna. Hörde när Tove kom ut ifrån sitt gryt, "åååh"ade och tog ett kort. Emelie "Stocken" Linusson har däremot inte gett någa livstecken än.
Vi är med all säkerhet världens lataste roomisar i alla fall. Nu när Tove ätit upp och jag hört att hon startat sin dator så har vi konveserat via facebook istället för att faktiskt lyfta på våra rumpor och föra ett riktigt samtal. Värt att tillägga är att det är ungefär en meter hall/matplats som skiljer våra rum åt.

Jag skulle ju berätta om knät också. I korta drag:
Det har kännts som att inflammationen har varit på bättringsvägen den senaste veckan och jag har varit så glad för det. Men i fredags på moderna så brakade det till och gjorde fruktansvärt ont, mitt under repet så jag kunde inte göra något åt det just då. Det var först på baletten senare som jag fick stoppa för att det inte gick mer. Det var svullet och jag fick ligga med ispåse resten av lektionen. Anna, som också har inflammerat knä, råkade ut för exakt samma grej förra fredagen (läskigt) och läkarna sa då att benen snabbt hade "glidit isär" och det gör att det svullnar upp med en gång. Fanns inte mycket att göra åt saken mer än att hålla det hyfsat rakt ett dygn, is på det då och då, och sedan inte träna på ett par dagar. Så där är vi nu och jag hoppas att jag kommer kunna träna imorgon igen. Min klasskompis Julias kommentar till det hela var: "Aw, that's bad. But you've got nice trousers". Det gjorde faktiskt saken lite lättare!

SISTA VECKAN INNAN LOVET NU. Jag döööör vad skönt det ska bli!! Så glad att jag ska få åka hem till Sverige ett tag!

Ha en skön söndag aka våffeldag alla!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jag kommer hem i början av juni någon gång, typ 2 eller 3 :) är du hemma då?

2012-03-25 @ 13:22:12
URL: http://amandaesdn.blogspot.com
Postat av: Anonym

Stocken vaknade tillsist. Godaste croissant jag har smakat!!! Vi skulle lyssnat på Elli från första början Apell ;)Es smeckt sehr gut.

2012-03-26 @ 19:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback