Tyskarna goes nuts

Igår och idag har vi haft strålande väder här. 15 grader och solsken. Jag blev varnad av min läkare för att Münchenborna blir som galna när den första vårsolen tittar fram. Att alla knör på uteserveringarna, med täcke om det så krävs, och att parker och andra allmänna platser blir överbefolkade. Jag tog det med en nypa salt eftersom vår tyska rektor skrattade i oförstånd åt att svenskarna på skolan tar varje chans vi får till att sätta oss, med näsan i rätt riktning (självklart för oss, konstigt för tyskarna), i solen på rasterna. Men herregud säger jag, det var verkligen sant det läkarn sa. Det fullkomligt kryllar av männinskor i parken här utanför och folk joggar som aldrig förr! Längre ner ser ni en bild på en tjej som tog med sig sin brassestol till parken i vilken hon sedan satt i timmar iklädd dunjacka, med väskan i knät och sov. Inga konstigheter. På parkbänkarna låg det andra helt vanliga, välklädda damer och herrar och tog sig en tupplur i solskenet. Tyskar är knäppa.

Såhär hade jag det i parken. Kaffe i termos på detta och min dag var gjord.

Knäpp tysk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback