Drömmen om landet

Jag började dagen med min numera traditionsenliga söndagsmorgonlöpning, skönt om än inte det bästa jag presterat!
Efter denna hurtiga start så kan man ju tro att jag har fortsatt i samma anda, men icke... denna söndagen har jag spenderat i min stora, vitklädda säng! Jag har bara legat här och myst med tv-serier och musik. Och det tycker jag att man får ibland!

Drömmen om landet heter en serie som går på Svt och jag har hört att den ska vara bra så jag betade av några avsnitt. Jättemysigt program och satan vad jag längtar hem till landet nu. Längtan blev inte mindre när jag fick sms ifrån mor som berättade att dom satt och fikade i solen på altanen. Serien fick mig också att vilja starta ett sånt där mysigt gästgiveri ute på landsbyggden som en utav familjerna gör. Tänk va fint. Att fixa och greja med allt. Boka gäster, inreda, laga staket, baka, ha hand om ekonomin, träffa folk och se till att dom trivs, pynta och allt vad det kan innebära att ha ett sånt ställe. Säkert en massa slit också men det skulle det vara värt. Det kanske är det jag ska göra? Där kan jag bo med min snygga, händiga man och mina vackra barn. Ja visst... Då ska jag bara ge mig ut och hitta den där mannen och ett fint gammalt hus först. Återkommer när jag har hittat detta.

Innan jag sticker iväg till gymmet här nu (för nej, jag har inte riiiktigt sådan ro i min kropp att jag skulle kunna ligga här en hel dag) vill jag bara skicka en hälsning till mina systrar. JAG SAKNAR ER. Tre veckor kvar.
Puss


Kommentarer
Postat av: Nesa

Jag saknar dig med! Jättemycket faktiskt.

2012-03-11 @ 19:40:02
URL: http://randomlinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback