Fortfarande turister


Idag var det meningen att vi skulle möta upp Julia och åka skridskor. Men det visade sig att det inte gick att hyra skridskor där så vi ställde in. Så där stod vi. Tre fullt munderade och för någon minut sedan väldigt ivriga tjejer med en heldagsbiljett till kollektivtrafiken. Vi kunde ju inte bara låta dom pengana gå till spillo tänkte vi och satte oss på nästa tram utan att veta vart den gick.

Det som är trevligt med tramen är att man ser så mycket mer av stan till skillnad mot när man tar u-bahn. Munchen är inte så himla intressant under jord. Efter en stund blev i alla fall något fel på vagnen vi åkte så vi fick hoppa av, inte oss emot. För i området vi hamnade hittade vi en ljuvlig chokladaffär och köpte oss några bitar.

Vi hann gå ytterligare några meter innan jag insåg att jag hade vart där förut så jag visade mina sambos runt i dom mysiga kvarteren och tillslut fram till en jättefin restaurang. När jag, Nora och Magdalena var på jakt efter något ställe att äta hittade vi detta men det var fullt den gången. Nu hade vi tur och fick oss ett bord. Efter en lång stund av den ständiga beslutsångest jag lider av så beställde jag varm mjölk med kokos och en vallmo/äpplepaj. Sinnes vad god mjölk!!!

Efter fikan gav vi oss ut i kylan igen och mot nästa tram som vi tog till ändstation. Vart var vi då? Ingen aning. Vi gick och gick. På mindre gator, genom villaområden, och då kändes faktiskt också Munchen som en "riktig" stad där barn faktiskt växer upp och folk lever ett vanligt liv. Som lantis är det svårt att komma till storstans centrum och förstå att människor gör det där med men detta var lite lättare att greppa. En u-bahnskylt uppenbarade sig tillslut och vi begav oss mot en annan ändstation som vi velat se, Laimer Platz. Där var det inte alls kul så vi åkte hem igen.


Väl hemma kollade vi på kartan och insåg att vi bara varit runt i en pytteliten del utav staden. Det är helt sjukt vad stort det är här och vad mycket jag måste hinna med innan jag flyttar härifrån. Jag känner mig ändå ganska inbodd här men så kommer det en sån här dag och smack så är man turist igen! Japp, så är det att leva the exciting life of Emelie Apéll.

Lite lagom "käcka" sådär


Kommentarer
Postat av: elin your lil sis

what on earth is a tram?

2012-02-05 @ 22:14:10
Postat av: Norkan

amen åååhhhh!!! Jag vill också dit!

2012-02-07 @ 22:20:19
URL: http://munchendansar.devote.se
Postat av: Meee

Syster, spårvagnen heter tram här!



Snor, kom hiiiiiiit dååå!!!

2012-02-08 @ 17:50:17
URL: http://jagochmunchen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback